De Satius aanpak in hoofdlijnen
Met een op maat gemaakt loyaliteitsprogramma van Satius bent u verzekerd van een betere klanttevredenheid, loyaliteit, NPS en concurrentiepositie.
Met een op maat gemaakt loyaliteitsprogramma van Satius bent u verzekerd van een betere klanttevredenheid, loyaliteit, NPS en concurrentiepositie.
De wijze waarop de opdrachten door Satius voor u uitvoert is gebaseerd op een projectmatig ‘Co-creatie’ proces. Dat houdt in dat Satius mét de opdrachtgever de projectdoelstelling bepaalt en gezamenlijk tot het gewenste eindresultaat komt.
Satius stelt een projectorganisatie samen, die – afhankelijk van de bedrijfsgrootte- vaak bestaat uit een opdrachtgever, sponsor, projectleider, stuurgroep en een werkgroep.
De procesmatige aanpak van het project is gebaseerd op een doorlopende Plan>Do>Check>Act ‘closed loop feedback’. Dit betekent een continue proces dat uit meerdere PDCA cycli bestaat.
Hierbij worden alle voorbereidingen uitgevoerd, denk hierbij aan o.a. de projectorganisatie, de projectdoelstelling(en), de klantdoelgroep(en), de respondenten, de verschillende veldwerk technieken, de inhoud van de vragenlijsten, de in- en externe communicatie en een project kick-off. Bij kleinere organisaties wordt de projectorganisatie aanzienlijk vereenvoudigd.
Het project wordt uitgevoerd zoals het is voorbereid. De in- én externe percepties worden gemeten en met elkaar vergeleken. De klantbelevingen (van 'verkoop t/m facturatie') en concurrentieanalyses worden inzichtelijk gemaakt en aan uw organisatie gepresenteerd. Satius maakt voor u inzichtelijk aan welke 'knoppen' uw organisatie moet 'draaien' om uw resultaten binnen een jaar te verbeteren.
Uw resultaten worden met een multidisciplinair team grondig geanalyseerd en mede op basis daarvan ontstaat vanuit uw organisatie een gedragen verbeterplan. De resultaten van het onderzoek worden naar uw klanten teruggekoppeld en met uw klant(panel) wordt een dialoog aangegaan over het verbeterplan. Op basis van de klantdialogen wordt uw verbeterplan eventueel aangescherpt.
Hierbij wordt het verbeterplan door uw eigen organisatie geïmplementeerd. De voortgang wordt maandelijks gemonitoord en indien van toepassing worden de 'issues' opgelost. Alle geïmplementeerde verbeteracties worden steekproefsgewijs bij uw klanten gevalideerd en getoetst op de impact ervan. De (nieuwe) werkwijzes worden in uw organisatie geborgd.
Elke fase wordt afgesloten met een ‘Go-NoGo’ besluit en een goedkeuring van de projectorganisatie.
Satius onderscheidt in haar aanpak korte-, midden- en lange termijn resultaten. Binnen 3 maanden zijn de eerste resultaten voor uw klanten merkbaar en begint de klanttevredenheid, loyaliteit en/of de NPS te stijgen.
Voor een succesvol project met de gewenste resultaten, verwacht Satius een commitment van uw MT/directie.