Blog

Binnen de financiële dienstverlening zit het gebruik van de Net Promoter Score (NPS) in de lift vanwege de toenemende concurrentie en het gemak waarmee klanten tegenwoordig switchen van bank of verzekeraar. Bedrijven willen de klant weer kennen. NPS stelt klanten een...

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) presenteerde op 28 september 2015 voor het eerst de Vertrouwensmonitor Banken. Er is onderzocht hoe Nederlanders denken over banken in het algemeen, de eigen bank en hoe zij verschillende aspecten van de dienstverlening ervaren....

Als marketeer/ondernemer weet je dat klanttevredenheid een ander woord is voor bestaansrecht. Je bestaat bij de gratie van tevreden klanten en die krijg je niet door een Net Promoter Score (NPS) te berekenen. Die krijg je door de NPS te...

Consumentenorganisaties Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond zijn blij dat de bankensector de handschoen heeft opgepakt om meer openheid te geven over de mate waarin banken het belang van hun klanten centraal stellen. De vandaag gepresenteerde Vertrouwensmonitor van de Nederlandse Vereniging...